Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(51)
Forma i typ
Książki
(51)
Publikacje naukowe
(11)
Publikacje dydaktyczne
(9)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(51)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(23)
WP130 (św. Wincentego 85)
(30)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Dąbrowska-Jabłońska Iwona
(3)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(3)
Jastrzębowska Grażyna
(3)
Weissbrot-Koziarska Anna
(3)
Badora Sylwia
(2)
Brągiel Józefa
(2)
Ganczarska Małgorzata
(2)
Konopnicka Iwona
(2)
Koziarski Stanisław M
(2)
Mudrecka Irena
(2)
Słodczyk Janusz
(2)
Włoch Agnieszka
(2)
Adamczyk Katarzyna (psychologia)
(1)
Ambroziak Daria
(1)
Barska Anna
(1)
Biskupska Kamilla
(1)
Brągiel Józefa (1941- )
(1)
Ciesielski Tomasz
(1)
Czepil Bartosz
(1)
Czerner Anna
(1)
Dubiel Ewa
(1)
Filipczak-|Kocur Anna
(1)
Ganowicz Ewa (politolog)
(1)
Gleń Adrian (1977- )
(1)
Glińska-Lachowicz Anna
(1)
Górnicka Beata
(1)
Hoc Stanisław
(1)
Jabłońska-Dąbrowska Iwona
(1)
Janikowska Olga
(1)
Jarosz Katarzyna
(1)
Jokiel Irena
(1)
Jędrzejowska Ewa (1985- )
(1)
Kaniok Przemysław Eugeniusz
(1)
Kantor Ryszard (1947- )
(1)
Korczyński Stanisław
(1)
Korczyński Stanisław (1940- )
(1)
Kosowska-Rataj Jadwiga
(1)
Krawczyk-Sołtys Agnieszka
(1)
Kurcz Alicja
(1)
Kędzierzawski Wojciech
(1)
Kłosińska Tatiana
(1)
Laszczak Wanda (1948- )
(1)
Maćkowiak Klaudia
(1)
Mielczarek Ferdynand
(1)
Nieroba Elżbieta
(1)
Olszewska Bożena
(1)
Pogorzelska Marzanna
(1)
Remiszewska Zofia
(1)
Rogala Stanisław (1932- )
(1)
Sikora Piotr
(1)
Smak Ewa
(1)
Snopek Mariusz (1983- )
(1)
Sorokowski Piotr
(1)
Szafranek Edyta
(1)
Szeląg Elżbieta
(1)
Szladowski Marek
(1)
Wielki Rafał
(1)
Wysoczańska-Pająk Katarzyna
(1)
Zdybek Przemysław
(1)
Łucka-Zając Elżbieta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(34)
2000 - 2009
(14)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(16)
Kraj wydania
Polska
(51)
Język
polski
(51)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(9)
Studenci
(8)
Kryminolodzy
(1)
Nauczyciele
(1)
Naukowcy
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy resocjalizacyjni
(1)
Temat
Opieka społeczna
(4)
Dziecko
(3)
Logopedia
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Pedagogika opiekuńcza
(3)
Rodzina
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Dzieci
(2)
Edukacja teatralna
(2)
Kobieta
(2)
Nauczyciele
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Prawa człowieka
(2)
Socjoterapia
(2)
Amnesty International
(1)
Analiza kryminalna
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Arteterapia
(1)
Atrakcyjność fizyczna
(1)
Budownictwo miejskie
(1)
Burmistrz
(1)
Czas
(1)
Czasopisma dziecięce
(1)
Dowód sądowy
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Egalitaryzm
(1)
Emigracja zarobkowa
(1)
Etyka
(1)
Eurosieroctwo
(1)
Filozofia
(1)
Globalizacja
(1)
Informacja
(1)
Inkluzja demokratyczna
(1)
Jakość życia
(1)
Język polski
(1)
Korupcja
(1)
Kosmopolityzm
(1)
Kozołub, Ludwik (1935- )
(1)
Kryminalistyka
(1)
Kultura
(1)
Literatura
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Literatura młodzieżowa
(1)
Literatura polska
(1)
Metodologia
(1)
Miasta
(1)
Miejskie obszary funkcjonalne (MOF)
(1)
Mniejszości narodowe
(1)
Mowa
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Neurologopedia
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Odpowiedzialność karna
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Perspektywa czasowa (psychologia)
(1)
Pieniądz
(1)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(1)
Planowanie przestrzenne
(1)
Pluralizm społeczny
(1)
Pogotowie opiekuńcze
(1)
Polityka
(1)
Polityka narodowościowa
(1)
Polityka wyznaniowa
(1)
Poradnictwo rodzinne
(1)
Postępowanie przygotowawcze
(1)
Prawo karne procesowe
(1)
Prezydent miasta
(1)
Psychologia ewolucyjna
(1)
Reintegracja społeczna
(1)
Relacje nauczyciel-uczeń
(1)
Rodzina wieloproblemowa
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rozwój regionalny
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Społeczności lokalne
(1)
Sprawiedliwość społeczna
(1)
Starość
(1)
Szpitale
(1)
Sztuka
(1)
Sztuka dziecka
(1)
Teatr Zapadnia
(1)
Technika aktorska
(1)
Techniki Freineta
(1)
Tolerancja religijna
(1)
Transport
(1)
Transport drogowy
(1)
Transport kolejowy
(1)
Uczniowie
(1)
Uczucia
(1)
Urbanistyka
(1)
Więźniowie
(1)
Wojsko
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wybory samorządowe
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wójt
(1)
Temat: czas
2001-
(11)
1901-2000
(4)
1801-1900
(3)
1989-
(2)
1401-1500
(1)
1501-
(1)
1501-1600
(1)
1601-
(1)
1601-1700
(1)
1701-
(1)
1701-1800
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Brzeg (woj. opolskie)
(1)
Olesno (woj. opolskie)
(1)
Opole (woj. opolskie ; okręg)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Śląsk, Górny
(1)
Gatunek
Podręcznik
(11)
Monografia
(7)
Opracowanie
(2)
Słowniki polskie
(2)
Słowniki terminologiczne
(2)
Czytelnictwo dziecięce
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Nauka i badania
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Psychologia
(1)
51 wyników Filtruj
Książka
CD
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Niniejsza publikacja jest interdyscyplinarnym zbiorem ujęć kobiecości i kobiety we współczesnym, nasyconym obrazami świecie. Zakres tematyczny zebranych artykułów jest szeroki i wielowątkowy. Są to opowieści o obrazie kobiety w przekazie starych i nowych mediów, współczesnej sztuce, filmie oraz literaturze. Do książki dołączona jest płyta CD, na której znajduje się materiał wizualny poddany analizie w zebranych artykułach.Książka adresowana jest do badaczy, studentów oraz innych osób zainteresowanych z jednej strony obrazowaniem kobiety we współczesnych mediach, literaturze, sztuce, z drugiej zaś strony szeroko ujętą ikonosferą życia społecznego.
http://www.wydawnictwo.uni.opole.pl/biblioteka/ksiazki-zal/2012-11-15-104953_zal.pdf
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16789 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49800 (1 egz.)
Kaucja: 46,98 zł
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ang., ukr.
siążka stanowi zbiór tekstów autorstwa polskich i zagranicznych naukowców, którzy zajęli się, w sposób pośredni lub bezpośredni, problematyką rodzicielstwa w kontekście wychowania i edukacji.Z uwagi na wielowątkowość materiałów całość pogrupowano na trzy części.W części pierwszej - Wychowawczo-edukacyjne role rodziców - znalazły się teksty poświęcone różnorodnym formom oddziaływania rodziców na dzieci i młodzież, poruszono także kwestię pomocy udzielanej krzywdzonym przez nich dzieciom.W części drugiej - Edukacja i wspieranie rodziców - zaprezentowano opracowania poświęcone kształceniu rodziców do rodzicielstwa oraz motywowaniu ich do realizacji swych ról.Część trzecia - Rodzicielstwo w obliczu niepełnosprawności i niedostosowania - zawiera teksty dotyczące problemów rodzin będących w sytuacji kryzysowej oraz osób niedostosowanych społecznie.Książka adresowana jest do tych osób, które przejawiają zainteresowania lub poszukują źródła wiedzy o rodzicielstwie w kontekście procesu wychowania i edukacji.
http://ksiegarnia.poltax.waw.pl/pomoc/978-83-7395-526-4.pdf
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16945 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy autorów wstępu pod tekstem, nazwy autorów na stronie 587.
Bibliografia strony 589-595, bibliografia przy pracach.
Główną treść pracy stanowi prezentacja funkcjonujących obecnie w Polsce najważniejszych instytucji opieki, wychowania i pomocy, opisanych zgodnie z obowiązującymi obecnie przepisami prawnymi oraz najnowszymi wynikami badań i analiz źródłowych. Prezentowane formy zostały podzielone na kilka grup. Pierwszą stanowią placówki opieki i pomocy rodzinie o charakterze uzupełniającym, wspierającym i interwencyjnym. Druga grupa to formy opieki nad dziećmi i młodzieżą, podejmujące zarówno opiekę dzienną, jak i całodobową, a mające charakter opiekuńczy, socjalizacyjny i resocjalizacyjny. W ostatniej grupie przedstawione zostały placówki opieki nad ludźmi starymi i niepełnosprawnymi. Praca dotyczy pedagogiki, a więc adresowana jest przede wszystkim do studentów pedagogiki o specjalności pedagogika społeczna, opiekuńcza, praca socjalna, resocjalizacja oraz do nauczycieli akademickich prowadzących przedmioty metodyczne z zakresu wymienionych specjalności. Może być także przydatna studentom innych kierunków z obszaru nauk społecznych oraz praktykom - wychowawcom, pracownikom socjalnym, kuratorom sądowym.
Wstęp * * Część I - Formy opieki i pomocy rodzinie * Rozdział I- Instytucje uzupełniające funkcje rodziny * 1. Żłobek (Alicja Kurcz) * 2. Przedszkole (Alicja Kurcz) * 3. Szkoła jako środowisko opiekuńczo-wychowawcze(Anna Weissbrot-Koziarska) * 4. Internat i bursa (Beata Zięba-Kołodziej) * 5. Animacja kulturalna i społeczno-wychowawcza(Jan Zebrowski) * 5. Centrum informacji zawodowej (Beata Świątek) * Rozdział II - Instytucje wsparcia * 1. Powiatowe centrum pomocy rodzinie (Alicja Kurcz) * 2. Ośrodek pomocy społecznej (Piotr Sikora) * 3. Poradnie rodzinne (Danuta Kowalczyk) * 4. Poradnie psychologiczno-pedagogiczne (Danuta Kowalczyk) * Rozdział III - Instytucje interwencji kryzysowej * 1. Ośrodek interwencji kryzysowej (Barbara Juszczak) * 2. Dom dla matki i dziecka (Ewa Bogdańska) * 3. System wsparcia osób bezdomnych(Adrian Matuszczyk) * Część II - Formy opieki nad dziećmi i młodzieżą * Rozdział I - Placówki wsparcia dziennego * 1. Świetlica środowiskowa (Iwona Dąbrowska-Jabłońska) * 2. Świetlica socjoterapeutyczna (Anna Róg) * 3. Ognisko wychowawcze (Renata Stojecka-Zuber) * 4. Warsztaty terapii zajęciowej (Wiesław Sikorski) * Rozdział II - Rodzinne formy opieki * 1. Rodzina adopcyjna (Alicja Kalus) * 2. Rodzina zastępcza (Sylwia Badora) * Rozdział III - Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu interwencyjnego * 1. Pogotowie opiekuńcze (Józefa Brągiel) * 2. Policyjna izba dziecka (Anna Wawrzczak-Gazda) * Rozdział IV - Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu rodzinnego * 1. Rodzinny dom dziecka (Sylwia Badora) * 2. Wioska dziecięca (Anna Róg) * Rozdział V - Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu socjalizacyjnego * 1. Dom dziecka (Sylwia Badora) * 2. Placówka wielofunkcyjna (Barbara Czeredrecka, Anna Róg) * 3. Ochotnicze hufce pracy (Anna Glińska-Lachowicz) * Rozdział VI - Formy opieki nad dzieckiem niepełnosprawnym i chorym * 1. Ośrodki szkolno-wychowawcze (Beata Górnicka) * 2. Ośrodek rehabilitacyjno-wychowawczy dla dzieci uzależnionych(Elena Karpuszenko) * 3. Szkoła przyszpitalna (Jolanta Zarczyńska-Hyla) * Rozdział VII - Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu resocjalizacyjnego * 1. Młodzieżowy ośrodek wychowawczy (Irena 1bludrecka) * 2. Schronisko dla nieletnich (Irena Mudrecka) * 3. Zakład poprawczy (Irena Mudrecka) * 4. Rodzinny kurator sądowy (Irena Mudrecka) * 5. Ośrodek rehabilitacyjno-readaptacyjny dla uzależnionych (Piotr Sasin) * Część III - Formy opieki nad ludźmi starymi i niepełnosprawnymi * Rozdział I - Formy kreacyjne * 1. Uniwersytet trzeciego wieku (Elżbieta Trafiałek) * 2. Biblioteka terapeutyczna (Nionika Noszczyk) * Rozdział II - Formy wsparcia i opieki * 1. Ośrodki wsparcia dziennego (Piotr Sikora) * 2. Dom pomocy społecznej (Piotr Sikora) * 3. Hospicjum (Przemysław Kaniok) * Wykaz autorów * Bibliografia wybranych opracowań wydanych po 2000 roku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56482 (1 egz.)
Kaucja: 48,88 zł
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 1552 (1 egz.)
(dostępność ok. 20.06.2024)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski, ISSN 1233-6408 ; nr 527)
Forma i typ
Temat
Tytuł serii: Uniwersytet Opolski
Bibliogr., netogr. s. 321-343.
Streszcz. ang.
Celem książki jest zidentyfikowanie i opis czynników odpowiedzialnych za niski poziom korupcji w państwach nordyckich. Autor jest przekonany, że "historia jest ważna", dlatego wykorzystuje podejście historycznego instytucjonalizmu w analizie wielowiekowego rozwoju cech kulturowych i instytucji, które obecnie stanowią bariery dla korupcji w modelu nordyckim. Transparencja, silne społeczeństwo obywatelskie, uogólnione i instytucjonalne zaufanie, identyfikacja obywateli z państwem, uniwersalizm socjalny, egalitaryzm społeczno-ekonomiczny oraz sprawiedliwość proceduralna to cechy państw nordyckich, które są barierą dla korupcji. Ten repertuar cech jest zazwyczaj traktowany jako zmienna zastana, bez próby odpowiedzi na pytanie, dlaczego akurat w Skandynawii utrwalił się taki konglomerat normatywno-instytucjonalny. W książce została podjęta próba odpowiedzi na to pytanie. Autor stara się udowodnić, że model nordycki, z całym zestawem wymienionych wyżej właściwości jako jego integralnych składników, mógł się rozwinąć w XX wieku dzięki specyficznym trajektoriom rozwojowym, których bieg został określony przez tzw. momenty formujące sięgające setki lat wstecz skandynawskiej historii. Praca jest adresowana do następujących grup czytelników: - studenci nauk politycznych i socjologii zainteresowani zagadnieniem korupcji, polityki antykorupcyjnej oraz kulturowym i politycznym rozwojem państw nordyckich; - przedstawiciele nauk społecznych zajmujący się zagadnieniem korupcji, polityki antykorupcyjnej oraz kultury politycznej i polityki w państwach nordyckich; - przedstawiciele organizacji pozarządowych oraz aktywiści działający na rzecz poprawy jakości rządzenia i walki z korupcją; - politycy i urzędnicy zainteresowani kwestią jakości rządów oraz przeciwdziałaniem korupcji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 55954 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Problem emocji w życiu społecznym staje się jednym z bardziej obiecujących obszarów wiedzy, wyostrza bowiem zmysł wyobraźni socjologicznej kierując uwagę w stronę aktora społecznego działającego tu i teraz w powiązaniu ze strukturą i kulturą. Proponujemy, by na socjologię emocji spojrzeć nie jak na wąską, hermetyczną subdyscyplinę, lecz raczej jak na filtr poznawczy uwrażliwiający na metaforyczne odruchy serca" w rozmaitych kontekstach społecznych. Perspektywa ta znalazła odzwierciedlenie w kompozycji książki - prezentacji genezy socjologii emocji i jej teoretycznych ram oraz warsztatu metodologicznego towarzyszy rozbudowana analiza afektywnego wymiaru różnorodnych praktyk społecznych. Głównymi adresatami książki są przede wszystkim adepci socjologii, choć grono czytelników, których problematyka społecznego kontekstu emocji zainteresuje, jest znacznie szersze. Ze względu na reprezentatywny dobór zagadnień, walory poznawcze pracy docenić będą mogli m.in. antropolodzy, psycholodzy, pedagodzy, politolodzy, literaturoznawcy. Ponadto, z uwagi na wszechobecność emocji - ich silne zakorzenienie w codzienności, publikacja ma szansę trafić w oczekiwania odbiorców spoza kręgów akademickich - stanowi bowiem interesującą alternatywę dla książek popularnonaukowych podejmujących temat emocji w życiu człowieka.
http://www.wydawnictwo.uni.opole.pl/biblioteka/ksiazki-zal/2013-02-05-160748_zal.pdf
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16791 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie Uniwersytetu Opolskiego, ISSN 1233-6408 ; 313)
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8095 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Część pierwsza. Teoretyczne podstawy trudności w uczeniu się * Rozdział I. Trudności w uczeniu się - przyczyny, rodzaje, konsekwencje * 1. Pojęcie "trudności w uczeniu się" * 2. Niespecyficzne trudności w uczeniu się * 3. Specyficzne trudności w uczeniu się czytania i pisania (dysleksja rozwojowa) * 4. Specyficzne trudności w uczeniu się matematyki (dyskalkulia rozwojowa) * 5. Syndrom Nieadekwatnych Osiągnięć * Rozdział II. Kompleksowa pomoc dziecku z trudnościami w uczeniu się * 1. Profilaktyka, diagnoza, terapia pedagogiczna * 2. Zasady terapii pedagogicznej * 3. Modele terapii dzieci z trudnościami w uczeniu się * 4. Podstawy prawne organizacji pomocy terapeutycznej * 5. Organizacja opieki i pomocy dzieciom z trudnościami w uczeniu się * 6. Planowanie i programowanie zajęć terapii pedagogicznej * 7. Udział rodziców w terapii dziecka * Część druga. Terapia trudności w uczeniu się - wybrane zagadnienia praktyczne * Rozdział III. Wybrane metody terapii pedagogicznej * 1. Ćwiczenia grafomotoryczne H. Tymichowskiej * 2. Program rozwijający percepcję wzrokową M. Frostig i D. Horne?a * 3. System wspierania rozwoju percepcyjno-motorycznego N. C. Kepharta * 4. Metoda kinezjologii edukacyjnej P. E. Dennisona * 5. Metoda Dobrego Startu M. Bogdanowicz * 6. Metoda 18 struktur wyrazowych * 7. Metoda konstruowania gier matematycznych E.Gruszczyk-Kolczyńskiej * 8. Programy komputerowe w terapii trudności w uczeniu się * Programy komputerowe * Rozdział IV. Zajęcia zwiększające ogólną efektywność uczenia się * 1. Zajęcia relaksacyjno-koncentrujące * 2. Pozytywne nastawienie w pracy z osobami z trudnościami w uczeniu się * 3. Samowiedza dziecka o stylu uczenia się * 4. Wykorzystanie technologii pomocowych w edukacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17209 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski, ISSN 1233-6408 ; nr 506)
Bibliogr. s. 285-295.
Publikacja stanowi wieloaspektowe ujęcie problemu niedostosowania społecznego dzieci w kontekście specyficznej sytuacji ich rodzin, związanej z migracją zarobkową rodziców. Autorka pracy podejmuje ważny społecznie problem i na podstawie analizy jakościowej prezentuje losy rodzin, wskazując na oddziaływania wychowawczo-socjalizacyjne wspierające lub utrudniające proces wzrastania i rozwoju wychowujących się w takiej rodzinie dzieci. Wyciągnięte przez autorkę wnioski skłaniają do refleksji w zakresie możliwości wprowadzenia działań profilaktycznych i rewalidacyjnych wobec dzieci, których zachowanie jest zaburzone w wyniku niewłaściwie przebiegającego procesu wychowania w rodzinie, w której niebagatelną rolę odgrywa czynnik czasowej nieobecności jednego z rodziców z powodu migracji zarobkowej.Książka adresowana jest do osób i instytucji, które prowadzą działania mające na celu wsparcie rodzin uwikłanych w proces migracji zarobkowych swoich członków, tj. pedagogów, psychologów, pracowników socjalnych, nauczycieli, a także kuratorów społecznych i zawodowych. Z książki z powodzeniem korzystać mogą również rodzice zainteresowani ograniczeniem ryzyka wystąpienia zaburzeń u dzieci, które stoją przed zadaniem, jakim jest przystosowanie się do specyficznej sytuacji czasowego braku jednego z rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17436 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej: Wydanie 2. zmienione i poszerzone.
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Książka Tadeusza Gałkowskiego pod redakcją Grażyny Jastrzębowskiej to dwutomowy podręcznik dla studentów oraz wszystkich, którzy interesują się tematem występowania zaburzeń w komunikacji. Lekturą winni zainteresować się przyszli logopedzi, psychologowie, lekarze, pedagodzy oraz filolodzy. tom pierwszy (liczący 396 stron) to interdyscyplinarne ujęcie podstaw logopedii tom drugi (860 stron) to analiza zaburzeń komunikacji językowej u dzieci i osób dorosłych, a także temat diagnozy i terapii logopedycznej oraz zagadnienie dysleksji rozwojowejDzięki temu, iż prezentowana książka ma formę podręcznika, czytelnik może w przystępny sposób nabyć podstawy wiedzy logopedycznej. Ponadto, zastosowano tutaj szereg metod wizualizacji tekstu, które wydatnie przyczyniają się do jeszcze lepszego odbioru książki.
1. Lingwistyczne podstawy logopedii * 2. Biomedyczne podstawy logopedii * 3. Neuropsychologiczne korzenie funkcji mowy w normie i patologii * 4. Neurolinwistyczne podstawy diagnozy i terapii logopedycznej * 5. Psychologiczne podstawy logopedii * 6. Podstawy psycholingwistyki rozwojowej * 7. Podstawowe problemy logopedii
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19744 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej: Wydanie 2. zmienione i poszerzone.
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Drugie wydanie książki, poprawione i uzupełnione adresowane jest do studentów logopedii oraz kierunków pedagogicznych, filologicznych, psychologicznych, artystycznych, medycznych, a także do wszystkich zainteresowanych problematyką zaburzeń komunikacji. Podręcznikowy charakter umożliwia zdobycie podstaw wiedzy logopedycznej. By ułatwić samodzielną naukę, zastosowano metodę wizualizacji tekstu, wprowadzając liczne wyróżnienia, dzieląc tekst na niewielkie segmenty, które są zarazem odpowiedziami na postawione pytania.W pierwszym tomie znalazły się rozdziały eksponujące interdyscyplinarne podstawy logopedii. Autorzy uporządkowali dotychczasową wiedzę na temat jej językoznawczych, medycznych, psychologicznych i pedagogicznych podstaw. Tom drugi analizuje zaburzenia komunikacji językowej u dzieci i osób dorosłych, wzbogacając je o zagadnienia diagnozy i terapii logopedycznej. Wiele miejsca zajmuje w nim również problematyka dysleksji rozwojowej.Autorzy reprezentują ważniejsze ośrodki naukowe i instytucje w kraju, które prowadzą badania nad prezentowaną problematyką:: Warszawę, Gdańsk, Kraków, Lublin, Bydgoszcz i oczywiście Opole. Większość z nich prowadzi też wykłady na Pomagisterskim Studium Logopedycznym Uniwersytetu Opolskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19745 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3175, 2997 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski, ISSN 1233-6408 ; nr 543)
Bibliografia, netografia na stronach 213-217.
Opracowanie ukazuje specyfikę trudności rozwojowych dzieci pochodzących z rodzin dysfunkcyjnych, niektóre uwarunkowania tych trudności oraz możliwości prowadzenia działań pedagogicznych, nakierowanych na udzielenie uczniowi pomocy na terenie szkoły. Dzieci pochodzące z rodzin dysfunkcyjnych zachowują się w szkole na tyle specyficznie, że nauczyciel jest w stanie je zauważyć, gdyż zwykle stosują one charakterystyczne strategie obronne, przekładające się na funkcjonowanie w następujących rolach: bohatera, czarnej owcy, aniołka bądź błazna. W książce znalazły się konkretne wskazówki przydatne w pracy wychowawczej. Najważniejsza to ta, by działania nauczyciela zmierzały nie tylko do udzielenia uczniowi wychowawczego wsparcia, ale też umożliwiały mu "wyjście z roli", czyli poniechanie szkodliwego dla niego schematu funkcjonowania. Oprócz wyjaśnień natury teoretycznej książka zawiera autentyczne historie uczniów, których nauczyciele rozpoznali jako funkcjonujących w określonych rolach-strategiach. Nauczyciele szczegółowo zrelacjonowali przebieg swoich oddziaływań, a także ich efekty. Relacje te zostały opatrzone stosownymi komentarzami. Książka jest adresowana głównie do nauczycieli, ale również do studentów przygotowujących się do pracy w zawodzie nauczyciela, a także do osób zainteresowanych tematyką rodzin dysfunkcyjnych czy też problematyką poszerzania kompetencji zawodowych nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19746 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51946 (1 egz.)
Kaucja: 16,53 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1841 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski ; nr 575)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 235-[249].
Streszczenie w języku angielskim.
Celem niniejszej pracy jest przedstawienie wyników z badania bezpośrednich wyborów wójtów, burmistrzów i prezydentów miast w latach 2002-2014 pod kątem frekwencji wyborczej, wyników wyborów, aktorów rywalizacji wyborczej, udziału podmiotów niepartyjnych, zmienności i stabilności, wpływu ogólnokrajowej sceny politycznej itp. Perspektywę badań wyznacza weryfikacja tezy zakładającej, że wybory bezpośrednie organów wykonawczych gmin w analizowanym okresie przyczyniły się do podniesienia poziomu inkluzji demokratycznej. Proces weryfikacji tezy wymagał zatem porównania elekcji z lat 2002-2014 i 1994-1998, a więc objęcia badaniami także okresu, gdy gminny organ wykonawczy był wyłaniany pośrednio i miał charakter kolegialny. W pracy nie zamieszczono opracowania wyborów samorządowych w roku 2018, bowiem zbieranie danych na potrzeby analizy zamknięte zostało we wrześniu 2018. Nie zostały także uwzględnione wybory samorządowe w 1990 roku, ponieważ sprawozdania z tego okresu są wysoce niekompletne.
WSTĘP * Rozdział I. INKLUZJA DEMOKRATYCZNA. PRZEGLĄD DEFINICJI I UJĘĆ TEORETYCZNYCH * 1.1. Pojęcie inkluzji * 1.2. Inkluzja a inne pojęcia naukowe * 1.3. Społeczno-polityczne i aksjologiczne aspekty inkluzji * 1.4. Inkluzja w teorii demokracji * Rozdział II. UWARUNKOWANIA INKLUZJI DEMOKRATYCZNEJ NA POZIOMIE SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO * 2.1. Uwagi ogólne * 2.2. Gmina jako instytucja lokalnego samorządu terytorialnego * 2.3. Specyfika rywalizacji politycznej na gminnym szczeblu samorządowym * 2.4. Wybrane podmioty lokalne w rywalizacji wyborczej w gminie * 2.5. Podsumowanie * Rozdział III. FORMALNOPRAWNY WYMIAR INKLUZJI DEMOKRATYCZNEJ NA POZIOMIE SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO * 3.1. Uwagi ogólne * 3.2. Polityczno-ustrojowa geneza bezpośrednich wyborów wójtów, burmistrzów i prezydentów miast * 3.3. Podsumowanie * Rozdział IV. WYMIAR PRAKTYCZNY INKLUZJI DEMOKRATYCZNEJ W WYBORACH LOKALNEJ EGZEKUTYWY W LATACH 2002-2014 * 4.1. Uwagi metodologiczne * 4.2. Wybory wójta, burmistrza i prezydenta miasta w 2002 roku * 4.2.1. Frekwencja wyborcza * 4.2.2. Kandydaci na włodarzy gmin i ich pochodzenie polityczne * 4.2.3. Wyniki wyborów samorządowych w 2002 roku * 4.3. Wybory wójta, burmistrza i prezydenta miasta w 2006 roku * 4.3.1. Frekwencja wyborcza * 4.3.2. Kandydaci na włodarzy gmin i ich pochodzenie polityczne * 4.3.3. Wyniki wyborów samorządowych w 2006 roku * 4.4. Wybory wójta, burmistrza i prezydenta miasta w 2010 roku * 4.4.1. Frekwencja w wyborach * 4.4.2. Kandydaci na włodarzy gmin i ich pochodzenie polityczne * 4.4.3. Wyniki wyborów samorządowych w 2010 roku * 4.5. Wybory wójta, burmistrza i prezydenta miasta w 2014 roku * 4.5.1. Frekwencja w wyborach * 4.5.2. Kandydaci na włodarzy gmin i ich pochodzenie polityczne * 4.5.3. Wyniki wyborów samorządowych w 2014 roku * PODSUMOWANIE * Spis tabel * Spis wykresów * Bibliografia * Summary
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 32 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1551 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia przy rozdziałach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18823 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 279-291 i przy rozdz., wykaz aktów prawnych s. 292-293.
Podręcznik zawiera syntetyczne omówienie wybranych zagadnień z zakresu metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej, w tym teoretyczne i praktyczne jej aspekty: historia opieki nad dzieckiem opuszczonym, podstawy prawne aktualnego systemu opieki zastępczej, charakterystykę rodzinnych oraz instytucjonalnych form opieki nad dzieckiem; omówione zostały również zasady, metody i formy działalności opiekuńczo-wychowawczej wobec dziecka osieroconego, organizacja procesu opiekuńczo-wychowawczego w instytucjonalnych formach opieki, organizacja grup wychowawczych, planowanie pracy, realizacja zajęć w czasie wolnym - kulturalno-oświatowych, profilaktycznych. Ponadto w książce omówiono zagadnienia ważne z punktu widzenia opieki i wychowania zmierzającego w kierunku przygotowania podopiecznych-wychowanków do samodzielnego dorosłego życia, takie jak: kształtowanie umiejętności życiowych, wpływ opiekuna-wychowawcy na plany życiowe młodzieży, proces usamodzielnienia wychowanków opuszczających placówki opiekuńczo-wychowawcze. Poruszono także zagadnienia: kompetencji opiekuna-wychowawcy, jego roli w życiu podopiecznych, współpracy z rodziną i środowiskiem w zakresie opieki i wychowania dzieci i młodzieży; zwrócono też uwagę na problem wypalenia zawodowego opiekuna-wychowawcy i jego profilaktykę. W książce omówiono również dokładnie warsztat pracy opiekuna-wychowawcy i zaproponowano tworzenie "teczki posagowej", w której zawarto materiały przydatne w pracy opiekuńczo-wychowawczej (plan pracy, scenariusze zajęć, arkusze oceny sytuacji wychowanka itp.). Praca zawiera obszerną bibliografię (ponad 180 pozycji).Książka adresowana jest przede wszystkim do studentów pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej - przyszłych opiekunów-wychowawców, jak również do studentów innych kierunków i specjalności pedagogicznych, którzy przygotowują się do roli opiekuna-wychowawcy. Jest też kierowana do praktyków - pedagogów i innych osób, które już pełnią rolę opiekuna-wychowawcy w różnego typu placówkach dla dzieci i młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 18211 (1 egz.)
(dostępność ok. 20.06.2024)
Książka
W koszyku
Karnoprawna ochrona informacji / Stanisław Hoc. - Wyd. 2. popr. i uzup. - Opole : Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, 2012. - 299 s. ; 24 cm.
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski, ISSN 1233-6408 ; nr 481)
Bibliogr. s. 287-298.
Streszcz. ang.
Książka jest pierwszą na rynku wydawniczym monografią omawiającą problematykę przestępstw przeciwko ochronie informacji w ujęciu kodeksowym i pozakodeksowym. Zawiera głębokie wątki teoretyczne, odnosi się do praktyki prokuratorsko sądowej, wskazuje na funkcjonowanie systemu ochrony informacji. Z badań autora wynika, iż wykrywalność sprawców tych przestępstw jest niska, sytuacja ta powinna ulec zmianie. Rozważania zawarte w pracy ze względu na uwzględnienie orzecznictwa i kompleksowego dorobku doktryny mogą stanowić inspirację do dalszych badań oraz inicjatyw legislacyjnych. Autor odnosi się również do aktów prawa międzynarodowego, które dostrzega zagrożenie cyberprzestępczością.Monografia adresowana jest do studentów, doktorantów, pracowników naukowych, a także do praktyków - sędziów, prokuratorów, radców prawnych, funkcjonariuszy i żołnierzy służb specjalnych, policjantów, pełnomocników ochrony informacji niejawnych, pracowników pionu ochrony i odpowiedzialnych za ochronę tajemnic zawodowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54498 (1 egz.)
Kaucja: 27,87 zł
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Dla studentów nauk ekonomicznych, społecznych, humanistycznych oraz naukowców .
Tekst częściowo w języku angielskim.
Monografia Globalna sprawiedliwość stanowi próbę nakreślenia teoretycznych ram tego zagadnienia. Jednocześnie pozwala na zapoznanie jej czytelnika z podstawowymi elementami konstrukcji tej kategorii. Zasadniczym pytaniem, które niesie za sobą Globalna sprawiedliwość, jest to o sposób rozumienia tytułowego pojęcia. Czy we współczesnym świecie istnieje możliwość uniwersalizacji pojęcia sprawiedliwości w kontekście jej globalnego wymiaru? Czy realne jest sprowadzenie koncepcji sprawiedliwości do wspólnego globalnego mianownika tak, by była ona skierowana do wszystkich i uwzględniała każdego, zyskując tym samym charakter otwarty? Czy pomysł "uwspólnienia" sprawiedliwości jest zadaniem z góry skazanym na porażkę? Książka przeznaczona jest dla studentów nauk ekonomicznych, społecznych, humanistycznych zarówno pierwszego, jak i drugiego stopnia nauczania oraz naukowców zajmujących się zagadnieniami związanymi z wyzwaniami cywilizacyjnymi XXI wieku. Jej czytelnikami powinni być także politycy, szczególnie parlamentarzyści, w tym europarlamentarzyści.
Wstęp (Olga Janikowska, Janusz Słodczyk) * Andrzej KlEPAS, Sprawiedliwość: tradycyjne problemy * i nowe wyzwania * Małgorzata KWIATKOWSKA, Sprawiedliwy ład? Globalna * sprawiedliwość w świecie wielobiegunowym * David HELD, Zasady ładu kosmopolitycznego * Olga JANIKOWSKA, Konstrukcje kosmopolitycznych tożsamości * Daniele ARCHIBUGI, Kosmopolityzm na granicach. Postawy wobec * migracji jako kluczowy wskaźnik wartości kosmopolitycznych * Olga JANIKOWSKA, Demokracja kosmopolityczno-deliberatywna * - proponowana reforma systemu global governance * Sonia BUKOWSKA, Prawa człowieka - kształtowanie się idei * i systemu ochrony praw człowieka * Gillian BROCK, Opodatkowanie i sprawiedliwość globalna: * wypełnianie luki między teorią a praktyką * Marta MACIEJASZ-SWIĄTKIEWICZ, Poprzez włączenie finansowe * ku społecznej sprawiedliwości * Monika PARADOWSKA, Efekty zewnętrzne transportu w kontekście * globalnej sprawiedliwości * Bartosz FORTUŁSKI, Globalna sprawiedliwość a polityka * energetyczna Unii Europejskiej * Marcin GACEK, E-demokracja na poziomie lokalnym jako czynnik * konstytuujący globalne poczucie sprawiedliwości w dobie * prekariatu * Robert POSKART, Zjawisko powstawania pieniądza wirtualnego * na przykładzie bitcoina w kontekście niedoskonałości * współczesnego systemu pieniężnego * Federico QUILICI, Democracy: Liberalism, Territory * and Nationalism * Noty o autorach *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56483 (1 egz.)
Kaucja: 20,40 zł
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej